نگین انگشتر (روستای گرمه)
ادبی

 

معرفینامه گرمه

روستای گرمه در منطقه خور وبیابانک واقع است.فاصله آن تامرکزبخش یعنی شهر خور30کیلومتروتامرکز دهداری یعنی مهرجان 12کیلومتروتا نزدیکترین روستا در شمال-روستای نیشابور-3کیلو مترودر جنوب روستای عروسان 6کیلومتر است.

این روستا یکی از روستاهای4گانه است که درمنطقه سابقه قبل از اسلام دارد.3 روستای دیگر عبارتند از خرانق در استان یزد و بیاضه و جندق در منطقه خور و بیابانک.

در کتابهایی مثل مسالک و ممالک اصطخری صوره الارض ابن حوقل واشکال العالم جیهانی از 3 روستای ایراج،جرمق(گرمه) و بیاضه به نام سده-سه ده- که ساکنین آن دام دار و کشاورز نام برده شده است.ناصر خسرو هم در سفرنامه اش از بیاضه و گرمه نام برده است.ناصر خسرو در سفر به خراسان از گرمه عبور کرده و ظاهرا به خاطردرگیری اسماعیلیان که ناصر خسرو خود نیز اسماعیلی بوده است مدتی هر چند کم در گرمه توقف داشته است . چون راه خراسان از گرمه مستقیم به سمت کویر میرفته و مهرجان هم هنوز احداث نشده بوده از آبادی دیگری عبور نکرده است.


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبر،عـکس و مطلب از گرمه و دل نوشته و آدرس sooreno.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان